piątek, 18 października 2013

Root LG L5 Android 4.1.2 bez instalacji nowego Softa

Na różnych forach dowiedzieć się można że "po co rootować urządzenie skoro można wgrać nowego softa z rootem" - niestety są ludzie którzy potrzebują roota a nie widzi im się ściąganie Roma + potrzebnych aplikacji (ze względu na to że się "boją" bądź internet im nie pozwala).

Wczoraj w końcu udało mi się dokonać roota tego telefonu bez zbędnych programów.

Potrzebne :
1)Telefon i zainstalowane sterowniki na komputerze
2) VRoot - do pobrania : http://www.mgyun.com/vroot
(opcjonalnie) 3) Aplikacja w telefonie umożliwiająca dostęp do plików na partycji systemowej. (tj Root Expoler)

Instrukcja:
1)Zainstaluj program VRoot
2)Włącz w telefonie tryb Debugowania USB (opcje programistyczne , debugowanie USB) i podłącz go do komputera.
3) Włącz program VRoot i poczekaj aż program wykryje telefon.
4) Kliknij ROOT (Zielony guzik) i poczekaj Chwilę
5) Jak telefon się zrestartuje - root został wykonany.

I już. To tyle :) Jednak VRoot wrzuca nam własny program do zarządzania rootem a że jest on po chińsku to jest dla nas mało czytelny więc wypadało by zmienić jak komuś nie podoba się taka forma zarządzania su.

Dodatkowo - Zmiana Aplikacji Zarządzania SUPERUSER'em:
1)Zainstaluj na telefonie menedżer plików dzięki któremu będziesz mógł edytować pliki w Systemie (preferuje i polecam root Explorer)
2) Odpal Aplikację i zezwól na uprawnienia roota (prawy guzik jak wyskoczy okienko)
3) przejdź do System/app
4) Usuń plik Superuser.apk
5) Ściągnij z Google Play SuperSU
6) Włącz i zaktualizuj binarki su.

Już. :)

24 komentarze:

  1. Literówka ;)

    2) VRoot - do podbrania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie szybko piszę - zdarzają się błędy. dzięki ;)

      Usuń
  2. U mnie SuperSU przy wyborze tego pierwszego wywala error a prze drugim przywraca ustawienia domyślne fona i nadal jest tylko ten program po Chińsku :<<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usunąłeś tą chińską aplikacje tak jak napisałem? ;)

      Usuń
    2. Na Swojej L5 nie miałem problemu. Root Explorerem usunąłem superuser.apk i po zainstalowaniu SuperSU i wybierajac opcje "Normalnie" zadziałało bez problemu. po usunięciu superuser zrestartowałeś telefon?

      Usuń
    3. Ja jak daje "Normalnie" to wywala że ma jakiś tam problem i uruchomiłem ponownie telefon, ale spróbuje jeszcze raz zainstalować.

      Usuń
    4. A teraz mi został tylko SuperSU który po włączeniu i kliknięcie "Kontynuuj" -> "Normalnie" -> otrzymuje komunikat "Niepowodzenie instalacji". :<

      Usuń
    5. Spróbuj z innym Superuserem. Jestem zszokowany takim przebiegiem sprawy. Postaram się w wolnym czasie coś z tym poradzić.

      Usuń
  3. A mam jeszcz jedno pytanie czy jak zrobie backup telefonu z rootem prz pomocy "LG PC Suite" to ten backup będzie z rootem czy bez?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie korzystałem z tego programu ale jeśli LG PC Suite Wykunuje backup folderu /system a w nim będzie folder /apk z aplikacją SuperUser i folderu bin/xbin (zależy co jest) i w nim są binarki superusera to powinien zostać.

      Usuń
  4. super udało się tylko był problem z usunięciem chińskiej apki ale w końcu się udało

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam błąd z vrootem. Mianowicie od 2 h wyszukuje urządzenia. To może być uwarunkowane czymś w l5 czy to deteskop?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy sterowniki telefonu są zainstalowane? i czy używasz stockowego romu?

      Usuń
    2. No tak nie używam stockowego Romu.

      Usuń
    3. a debugowanie usb włączone?

      Usuń
    4. Nie bardzo wiem jak ja to zrobiłem ale się udało. Teraz muszę poszukać po internetach jak się wgrywa stockowego roma. Dzienks.

      Usuń
  6. Spoko programik używam tego po chińsku bo jest teraz po eng ;D a tak to wszystko ok ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. A jednak nie... VRoot okazał się nieskuteczny.
    Pomogła aplikacja Kingoroot.
    http://www.kingoapp.com/android-root.htm

    OdpowiedzUsuń
  9. nie moge usunac superuser.apk

    OdpowiedzUsuń
  10. jak usunac ten programi po chinsku

    OdpowiedzUsuń