czwartek, 13 marca 2014

[Własna Aplikacja na Androida #1] Moje rozmyślania + Szybkie przygotowanie stanowiska.

Bardzo dawno temu stwierdziłem -  "Kurczę! Przydałoby się dodać to tu, a może jakąś unikalną aplikacje do romu dodać?", a że na półce z książkami leżało "Hello Android" stwierdziłem że wrócę i ponownie spróbuję coś "przykodzić" pod ten system. Obecnie "odkładam pieniądze" na konto Developerskie Sklepu Play - ale nie o Tym dzisiejszy post.

Stwierdziłem że mógłbym spróbować napisać co nieco o samym Tworzeniu aplikacji na Platformę Google'a. Czasami Modyfikacja Grafiki i pliku XML nie wystarcza , Developer chcąc zedytować aplikację musi zajrzeć do jej "kodu" który dla osoby która siedzi w tym "trochę" nie jest w pełni zrozumiały (BA! prawie wcale). Znalazłem "Pewną metodę" na to , aby mniej więcej zrozumieć "sam kod Dalvika" (Dalvik, jak już wiecie bądź nie , jest wirtualną maszyną siedzącą w Systemie Android. Rozwiązanie jest o tyle "dziwne" że biorąc pod uwagę co się dzieje w systemie - w skrócie to wygląda tak, odpala się telefon , boot systemu bazującego na linuxie , odpalenie wirtualnej maszyny do obsługi Aplikacji i Frameworków i dopiero możemy korzystać z telefonu. Patrząc trzeźwym okiem Android to System , który ma w sobie maszynę do obsługi Androida - rozwiązanie to można uznać za... dziwne?). Metoda ta polega na Tym, że przeglądam kod aplikacji w javie , szukam funkcji która odpowiada za rzecz którą chcę modyfikować , po linijkach szukam miejsca mnie interesującego, a na końcu patrzę w kod pliku *.smali i modyfikuje. Logiczne?

No nie dla wszystkich. Wymagana jest podstawowa znajomość działania aplikacji systemu. Dzisiaj numer jeden , JAVA , czyli język który osobiście uwielbiam pomimo tego że nie znam go jakoś super hiper mega dobrze. ;)

Java jest obiektowym jeżykiem firmy ORACLE który wymaga do działania samej javy - logiczne. Tyle wam wystarczy teorii.

Przygotowanie stanowiska pracy czyli co żem mieć muszem ażeby pokodzić!
Samą Javę.
https://www.java.com/pl/download/
Java JDK.
http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk7-downloads-1880260.html
No i przydałby się jakiś edytor . Osobiście wielbię Eclipse więc go wam polecam z Całego serca.
https://www.eclipse.org/downloads/packages/eclipse-ide-java-developers/keplersr2
Ważne! Eclipse jest kombajnem developerskim. Wybór nowszej wersji na starszym sprzęcie może nam przysporzyć kłopotów z użyciem procesora. Przeżyłem to ostatnio na moim laptopie - przy mocnym sprzęcie nie powinno być problemu z nowszą wersją jednak pragnę zwrócić uwagę , że chcąc pisać aplikację na androida wersja ta powinna (a nawet musi) być wyższa niż Galileo bo android-sdk nie będzie chciał się zainstalować.

O Ile pierwsze 2 rzeczy instalujemy - trzecią wystarczy jedynie wypakować i uruchomić Eclipse. Cyż nie proste?
W "Następnej części" ściągniemy sobie Android SDK Tools do Eclipse , skonfigurujemy go i co najlepsze - postaramy się napisać prosty programik w Javie. Postaram się wytłumaczyć składnie i "zasady panujące w javie"

Do Następnego! :)


3 komentarze:

  1. Czy zamiast Eclipse nie lepszy był by program "Android Studio"??
    Z tego co przeczytałem jest prostszy i bardziej intuicyjny dla początkujących..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ludzi którzy korzystają z Android Studio , a nawet z Programu NetBeans, Wszystko zależne jest od samego programisty. Ja od początku programowałem w Eclipse z Wtyczką ADT, Program jest dla mnie przyjemniejszy. Co Do Android Studio - dodatkowo o ile dobrze pamiętam tworzy pliki na Git/svn których swojego czasu nie potrzebowałem. Poza Tym - Program ten testowałem w bardzo wczesnej wersji która była dosyć "wolna". Tak jak napisałem - nie każę , Polecam. Aczkolwiek dzięki wielkie za przypomnienie , mogłem napisać co nieco o innych programach niż Eclipse w przygotowaniu kompletnego stanowiska pracy wezmę to pod uwagę. ;)

      Usuń
  2. Dobry jesteś w te wszystkie klocki. Umiał byś standardowy ROM od Huaweia G630-U20 zmodyfikować w taki sposób by system Androida przy update z karty widział ten ROM jako nowszy? Chodzi o to że kiedyś miałem B127 i te wersję dało się rootować. Póxniej wgrałem B156 z Serbii i nie da się rootować! Gdy próbuję wgrać spowrotem B127 - system mówi że to nie jest właściwy ROM dla tego fona choć te B127 wgrywałem kiedyś nie raz. Nie idzie ADB, nie idzie przez nic! Pozostało mi owe B127 przerobić wpisami tak by smartfon myślał że to np. nowsze B180 przykładowo! Po czym smartfon rozpoznaje datę i wersję ROMu??

    OdpowiedzUsuń